KIDRAKOOL24 ÕPPEMEETOD PATENTEERITUD Eesti esimene muusikaõppe metoodika alane patent aitab kitarrimängu õppijat
Muusik ja kitarriõpetaja ning kitarriõppe veebikülje kidrakool24.ee eestvedaja Janno Pais registreeris kasuliku mudelina kitarriõppemeetodi, mis on esimeseks muusika õpetamise metoodika alaseks patendiks Eestis. Tegemist on praktilise õpetamise käigus välja arendatud tervikliku meetodiga, mis võimaldab algajatel kiiresti omandada kitarrimängu.
„Olen aastate jooksul jõudnud lahenduseni, mille abil on kerge ka noodikirja mitte tundvatele kitarrimänguhuvilistel õppida oma instrumendil lugusid, ja seejuures väga kiiresti esimeste tulemusteni jõuda“ lausus Janno Pais.
Meetod koosneb lihtsustatud rütmi ja akordide märkimisest ja fonogrammide kasutamisest. Huvitatutel on võimalik sellega lähemat tutvust teha kitarriõppele pühendatud interneti leheküljel www.kidrakool24.ee. Oktoobrikuus Eesti Vabariigi patendiameti poolt väljastatud kasuliku mudeli kaitse taotlemise üheks eesmärgiks on E-õppekeskkonna väljaarendamise soov.
„Õnneks on muusika ja instrumentide mängimine rahvusvaheliselt ühtemoodi mõistetav. Kidrakool24.ee väljaarendamise kaugem eesmärk on rahvusvahelise tervikliku kitarriõppekeskkonna loomine,“ lausus Pais.
Kitarriõppemetoodika looja sõnul võimaldab E-õpe küll instrumendiga sõbraks saada, kuid kindlaim viis tulemusteni jõuda on siiski personaalse õpetaja abiga. Samas tunnistab ta, et pillimänguga saab hakkama igaüks: „Olen kitarritunde andnud rohkem kui 20 aastat ja sellist inimest kellel ikka tõesti kohe mitte midagi välja ei hakka tulema ei ole kordagi kohanud. Minu õppemetoodikaga saab kitarrimängimisega peatselt hakkama tõesti igaüks. Kõigis meis on varjatud anded, mis ei ole senini lihtsalt avaldunud. Ka oskus pilli mängida on kõigil olemas. See tuleb lihtsalt üles äratada.“
Kitarrimängu õppimisest huvitatutele mõeldud www.kidrakool24.ee võimaldab tutvuda kitarrimängu algtõdedega ning pakub spetsiaalselt kitarril harjutamiseks ja kaasamängimiseks mõeldud erinevaid tuntud muusikapalu nii algajatele kui edasijõudnutele.